De DTC (District Technische Commissie Turnen Dames Mid-West) organiseert 10-13 wedstrijden per seizoen in de turnhal van Sportcentrum Sloten voor turnsters niveau 2-3 en divisie 2-4. Op een wedstrijddag wordt een groot deel van de organisatie gedaan door een assisterende vereniging onder verantwoordelijkheid van de DTC.
WELKE HULP HEEFT DE DTC NODIG:
Coördinator wedstrijden: van een coördinator wordt verwacht dat hij/zij het contact met de assisterende vereniging onderhoudt en deze van informatie over de assisterende taken voorziet. De coördinator is aan het begin van een wedstrijddag of -weekend aanwezig bij het opstarten van de wedstrijd en aan het einde van een wedstrijddag of -weekend om de wedstrijd goed af te sluiten. Tijdens de wedstrijddag of -weekend is de coördinator bereikbaar voor eventuele probleemoplossing.
Afhankelijk van het aantal beschikbare DTC leden zal een coördinator 2 of 3 wedstrijddagen of -weekenden per seizoen voor zijn/haar rekening nemen. Opstarten en afsluiten kosten elk ongeveer 1,5-2 uur aanwezigheid in de turnzaal. Verder enig emailverkeer met assisterende vereniging.
Muziekverzameling: Aan het begin van het seizoen wordt alle vloermuziek per email ingestuurd en deze moet gerangschikt en verdeeld worden over de verschillende wedstrijddagen.
Aan het begin van het seizoen een periode van een aantal weken een paar uur/week ordenen van ingestuurde muziek. Voor iedere wedstrijd een half uur rangschikken muziek. Gedurende het seizoen incidenteel mailen over vervanging/problemen ingestuurde muziek.
Medaillebestelling: 2-3 maal per seizoen worden er medailles besteld. Hiervoor moeten de overgebleven medailles van vorige wedstrijden worden geïnventariseerd en aan de hand van het wedstrijdprogramma nieuwe bestellingen worden gedaan. Bij binnenkomst moeten de medailles per wedstrijd worden geordend.
2-3 maal per seizoen 1-2 uur medailles inventariseren/bestellen en 5-6 maal per seizoen een uur medailles ordenen voor wedstrijden.
Nieuwe vrijwilligers in de rol van coördinator wedstrijden hebben de hoogste prioriteit!!
Scoreverwerking districtswedstrijden Mid-West
Bij de districtswedstrijden hebben wij een vast team voor de scoreverwerking onder leiding van Peter Weel. Juryleden voeren de score in op een tablet, de score wordt gecontroleerd aan de wedstrijdtafel en geprojecteerd op de schermen in de zaal.
Als teamlid scoreverwerking ben je op de wedstrijddag verantwoordelijk voor een goed verloop van de scoreverwerking. Je start aan het begin van de dag de computer en beamers op, deelt de tablets voor juryleden uit en zorgt voor hun logingegevens, monitort gedurende de dag de scoreverwerking (met hulp van assisterende vereniging), zorgt aan het eind van iedere wedstrijd voor een uitdraai van de einduitslag en het eventueel printen van diploma’s.
Als teamlid scoreverwerking wordt er van je verwacht (afhankelijk van het beschikbare aantal teamleden) dat je 2-3 wedstrijddagen per seizoen beschikbaar bent en enige affiniteit voor software, computers en printers hebt.
Contact en verder
Voor alle bovenstaande taken is geen specifieke ervaring met turnen of wedstrijdorganisatie nodig. Enthousiasme en inzet om turnwedstrijden mede te organiseren zijn de belangrijkste eisen en in principe kan ieder “turnouder” deze taken verrichten. Overleg is beperkt tot email/whatsapp en misschien 1 of 2 maal per seizoen een fysieke/digitale bijeenkomst.
Er zijn ook een aantal taken binnen de DTC waarvoor op termijn ook mensen voor nodig zijn waarbij wel enige turnkennis gewenst is. Je moet hierbij denken aan het indelen van de jury (komend jaar vervanging nodig), het indelen van wedstrijden, afspraken maken met cateraar en het voorzitterschap van de DTC.
Ben je zelf geïnteresseerd, weet je iemand die geïnteresseerd is of wil je meer informatie over een van de genoemde taken? Stuur een mail naar dtctd@midwest.kngu.nl.
Groet,
Hillie Appel, Natalie Starink en Gijs Afink
KNGU, DTC Turnen Dames Mid-West